Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
warning Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.

Test - Granice informatyki (fizyczne, algorytmiczne, numeryczne)


Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Problem, który jest istotą gry, znanej jako gra ikosjańska:


2. W przypadku algorytmu o złożoności wykładniczej dwukrotne zwiększenie rozmiaru danych (z 10 do 20) oznacza zwiększenie czasu działania w przybliżeniu:


3. W kodzie z przesunięciem o trzy w systemie 3-bitowym 111 jest reprezentacją:


4. Najmniejszą liczbą, którą można zakodować w kodzie uzupełnieniowym (do dwóch) w systemie 4-bitowym jest:


5. Liczba wyrazów ciągu Collazta dla a1 = 8 jest równa:


6. Liczba 4 w 8-bitowej reprezentacji zmiennoprzecinkowej, w której na reprezentację wykładnika przeznacza się trzy bity, ma kod:


7. Algorytm Kruskala:


8. Do problemów NP-zupełnych należą:


9. W 8-bitowej reprezentacji zmiennoprzecinkowej, w której na reprezentację wykładnika przeznacza się trzy bity:


10. W kodzie uzupełnieniowym (do dwóch) w systemie 4-bitowym:




WWSI

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego