Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
warning Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.

Test - Metody (techniki) projektowania algorytmów


Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Ze względu na wielokrotne odwołania rekurencyjne nie jest godna polecenia komputerowa realizacja tego algorytmu potęgowania, którego idea opiera się o technikę:


2. Do obliczenia potęgi a16 (dla a >0) trzeba wykonać co najmniej:


3. Idea przeszukiwania binarnego jest przykładem zastosowania techniki algorytmicznej:


4. Zadanie „Rozmieść czterech hetmanów na szachownicy 4 x 4 w taki sposób, aby żadne dwa nie atakowały (czyli nie szachowały) się nawzajem”:


5. Technikę dziel i zwyciężaj można dostrzec w idei porządkowania:


6. Pseudokod naiwnej wersji algorytmu potęgowania można zapisać tak:
   czytaj(a, n)
   b <- ...
   k <- ...
   dopóki k <= n
      b <- b * a
      k <- k + 1
   pisz(b)
W miejscach zaznaczonych wielokropkami należy wpisać kolejno:


7. Zastosowanie techniki przekształć i zwyciężaj w projekcie algorytmu szybkiego potęgowania polega na:


8. Algorytmy szybkiego podnoszenia do potęgi to przykłady zastosowania techniki algorytmicznej:


9. Idea szybkiego podnoszenia do potęgi jest wykorzystywana w komputerowej realizacji algorytmu:


10. Algorytm Huffmana jest przykładem wykorzystania podejścia:




WWSI

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego