Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
warning Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.

Test - Metody (techniki) projektowania algorytmów


Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Zadanie „Rozmieść czterech hetmanów na szachownicy 4 x 4 w taki sposób, aby żadne dwa nie atakowały (czyli nie szachowały) się nawzajem”:


2. Idea przeszukiwania binarnego jest przykładem zastosowania techniki algorytmicznej:


3. Algorytm Huffmana jest przykładem wykorzystania podejścia:


4. Idea szybkiego podnoszenia do potęgi jest wykorzystywana w komputerowej realizacji algorytmu:


5. Do obliczenia potęgi a16 (dla a >0) trzeba wykonać co najmniej:


6. Pseudokod naiwnej wersji algorytmu potęgowania można zapisać tak:
   czytaj(a, n)
   b <- ...
   k <- ...
   dopóki k <= n
      b <- b * a
      k <- k + 1
   pisz(b)
W miejscach zaznaczonych wielokropkami należy wpisać kolejno:


7. Ze względu na wielokrotne odwołania rekurencyjne nie jest godna polecenia komputerowa realizacja tego algorytmu potęgowania, którego idea opiera się o technikę:


8. Technikę dziel i zwyciężaj można dostrzec w idei porządkowania:


9. Algorytmy szybkiego podnoszenia do potęgi to przykłady zastosowania techniki algorytmicznej:


10. Zastosowanie techniki przekształć i zwyciężaj w projekcie algorytmu szybkiego potęgowania polega na:




WWSI

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego