Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
warning Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.

Test - Metody (techniki) projektowania algorytmów


Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Pseudokod naiwnej wersji algorytmu potęgowania można zapisać tak:
   czytaj(a, n)
   b <- ...
   k <- ...
   dopóki k <= n
      b <- b * a
      k <- k + 1
   pisz(b)
W miejscach zaznaczonych wielokropkami należy wpisać kolejno:


2. Zadanie „Rozmieść czterech hetmanów na szachownicy 4 x 4 w taki sposób, aby żadne dwa nie atakowały (czyli nie szachowały) się nawzajem”:


3. Idea przeszukiwania binarnego jest przykładem zastosowania techniki algorytmicznej:


4. Algorytmy szybkiego podnoszenia do potęgi to przykłady zastosowania techniki algorytmicznej:


5. Algorytm Huffmana jest przykładem wykorzystania podejścia:


6. Zastosowanie techniki przekształć i zwyciężaj w projekcie algorytmu szybkiego potęgowania polega na:


7. Technikę dziel i zwyciężaj można dostrzec w idei porządkowania:


8. Ze względu na wielokrotne odwołania rekurencyjne nie jest godna polecenia komputerowa realizacja tego algorytmu potęgowania, którego idea opiera się o technikę:


9. Idea szybkiego podnoszenia do potęgi jest wykorzystywana w komputerowej realizacji algorytmu:


10. Do obliczenia potęgi a16 (dla a >0) trzeba wykonać co najmniej:




WWSI

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego