Ta witryna wykorzystuje pliki cookie,
dowiedz się więcej
Zgadzam się
Projekt INFO-PLUS
Moduły dydaktyczne
info-plus
Biblioteka scenariuszy interdyscyplinarnych
Koła Zainteresowań - Przykładowe projekty
Wykłady info-plus
Projekt WLF
Moduły dydaktyczne wlf
Scenariusze interdyscyplinarne wlf
Biblioteka autorskich scenariuszy
Wykłady wlf
Koła Zainteresowań - Przykładowe projekty
Symulacje w środowisku LabView
Kontakt
Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.
Test - Metody (techniki) projektowania algorytmów
Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Technikę dziel i zwyciężaj można dostrzec w idei porządkowania:
we wszystkich wyżej wymieniowych
przez scalanie
wybór
wstawianie
2. Idea przeszukiwania binarnego jest przykładem zastosowania techniki algorytmicznej:
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawdziwa
zmniejsz i zwyciężaj
przeszukiwania z nawrotami
przekształć i zwyciężaj
3. Algorytm Huffmana jest przykładem wykorzystania podejścia:
dziel i zwyciężaj
wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
zachłannego
przeszukiwania z nawrotami
4. Algorytmy szybkiego podnoszenia do potęgi to przykłady zastosowania techniki algorytmicznej:
zmniejsz i zwyciężaj
istnieją różne algorytmy, w projektach których korzysta się z różnych wymienionych technik
przekształć i zwyciężaj
dziel i zwyciężaj
5. Pseudokod naiwnej wersji algorytmu potęgowania można zapisać tak:
czytaj(a, n)
b <- ...
k <- ...
dopóki k <= n
b <- b * a
k <- k + 1
pisz(b)
W miejscach zaznaczonych wielokropkami należy wpisać kolejno:
1, 1
a, 0
1, 0
a, 1
6. Do obliczenia potęgi a
16
(dla a >0) trzeba wykonać co najmniej:
cztery mnożenia
piętnaście mnożeń
trzy mnożenia
osiem mnożeń
7. Zastosowanie techniki przekształć i zwyciężaj w projekcie algorytmu szybkiego potęgowania polega na:
wykorzystaniu schematu Hornera
wykorzystaniu własności logarytmów o podstawie 2
wykorzystaniu reprezentacji binarnej wykładnika potęgi
przynajmniej dwie z powyższych odpowiedzi są poprawne
8. Idea szybkiego podnoszenia do potęgi jest wykorzystywana w komputerowej realizacji algorytmu:
rozkładu na czynniki pierwsze (faktoryzacji)
w każdym z wyżej wymienionych algorytmów
Huffmana
RSA
9. Ze względu na wielokrotne odwołania rekurencyjne nie jest godna polecenia komputerowa realizacja tego algorytmu potęgowania, którego idea opiera się o technikę:
dziel i zwyciężaj
zmniejsz i zwyciężaj
przekształć i zwyciężaj
żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
10. Zadanie „Rozmieść czterech hetmanów na szachownicy 4 x 4 w taki sposób, aby żadne dwa nie atakowały (czyli nie szachowały) się nawzajem”:
nie ma rozwiązania
ma cztery rozwiązania
ma dwa rozwiązania
ma trzy rozwiązania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego