Ta witryna wykorzystuje pliki cookie,
dowiedz się więcej
Zgadzam się
Projekt INFO-PLUS
Moduły dydaktyczne
info-plus
Biblioteka scenariuszy interdyscyplinarnych
Koła Zainteresowań - Przykładowe projekty
Wykłady info-plus
Projekt WLF
Moduły dydaktyczne wlf
Scenariusze interdyscyplinarne wlf
Biblioteka autorskich scenariuszy
Wykłady wlf
Koła Zainteresowań - Przykładowe projekty
Symulacje w środowisku LabView
Kontakt
Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.
Test - Khan Academy
Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Portal Akademii Khana zawiera:
Tylko ćwiczenia z matematyki
Filmy i ćwiczenia tylko z matematyki
Filmy z różnych przedmiotów i ćwiczenia z matematyki
Filmy i ćwiczenia z różnych przedmiotów
2. Akademia Khana jest portalem:
Bezpłatnym, dostępnym dla każdego
Bezpłatnym, ale szkoła musi uzyskać licencję, żeby uczniowie mogli z niej korzystać
Bezpłatnym dla uczniów, ale płatnym dla szkoły
Bezpłatnym, ale dostęp do niej mają tylko uczniowie krajów, które wykupiły licencję
3. Środowisko nauki programowania w Akademii Khana (Computer Science) korzysta z języka:
JavaScript
Visual Basic
Phyton
C++
4. Policzono wszystkie znaki, które można uzyskać na pewnej klawiaturze komputerowej. Okazało się, że jest ich 256. Ilu bitów potrzeba, żeby przekazać jeden znak z tej klawiatury?
128
1
8
16
5. Jakie wartości może przyjmować podstawowa jednostka informacji 1 bit?
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Tylko 0
A, B, C, D, E, F
0,1
6. Logarytm przy podstawie 5 z liczby 125 (log
5
125) wynosi:
4
5
3
2
7. Ilu bitów średnio potrzeba do przesłania wyniku rzutu kostką sześcienną?
2,6
8
4,4
6
8. Wszystkie znaki na klawiaturze zostały ponumerowane i zamiast znaków postanowiono przesyłać ich numery. Jak zmieni to liczbę bitów potrzebnych do przekazania informacji o wybranym znaku?
Ponumerowanie uniemożliwi przesyłane informacji o znakach
Liczba bitów nie ulegnie zmianie
Liczba bitów zmniejszy się
Liczba bitów zwiększy się
9. Jeśli oznaczymy przez n – liczbę przesyłanych symboli (liter, kart do gry…), a przez s – liczbę wszystkich możliwych symboli (liter w alfabecie, kart w talii…), miarą przesyłanej informacji będzie:
s
n
n•log
s
n
s
n•s
10. Logarytm przy podstawie 10 z miliarda (log 1000000000) wynosi:
9
6
10
3
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego