Ta witryna wykorzystuje pliki cookie,
dowiedz się więcej
Zgadzam się
Projekt INFO-PLUS
Moduły dydaktyczne
info-plus
Biblioteka scenariuszy interdyscyplinarnych
Koła Zainteresowań - Przykładowe projekty
Wykłady info-plus
Projekt WLF
Moduły dydaktyczne wlf
Scenariusze interdyscyplinarne wlf
Biblioteka autorskich scenariuszy
Wykłady wlf
Koła Zainteresowań - Przykładowe projekty
Symulacje w środowisku LabView
Kontakt
Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.
Test - Wykorzystanie schematu Hornera do obliczania wartości wielomianu i dzielenia wielomianu przez dwumian
Odpowiedź Prawidłowa
Odpowiedź Prawidłowa (zaznaczona)
Odpowiedź Błędna
1. Jak zapisać(10)10?
(1100)2
(1000)2
(10)16
(1010)2
2. Wskaż wynik działania (11)2x(11)2
(121)10
(121)2
(9)10
(121)4
3. Która z podanych liczb mogła zostać zapisana w systemie czwórkowym?
A123B
1234
1010010
44444
4. (1111111)2+(1)2=
(11111101)2
(11111111)2
(1111101)2
(80)16
5. Do zapisu liczby(ABC)16 w systemie dwójkowym potrzeba:
16 cyfr
12 cyfr
11 cyfr
10 cyfr
6. Która z podanych liczb jest najmniejsza?
(E)16
(1010)2
(11)10
(1100)2
7. Czy prawdą jest, że liczba dziesiętna 81 jest reprezentowana przez:
(53)16
(1111)4
(121)8
(10100011)2
8. Czy prawdą jest, że liczba (1111)2 to:
(E)16
(13)10
(31)5
(111)4
9. Wskaż liczbę która na pewno nie jest zapisana w systemie ósemkowym.
10101010
10000000
76543210
12345678
10. Która z podanych liczb jest największa?
(261)8
(AA)16
(2300)4
(10000000)2
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego